Jak głos w reklamie wpływa na chęć zakupu produktu?
Chcąc wypromować swoje produkty lub usługi, musisz starannie planować działania marketingowe i z uwagą projektować reklamy emitowane w mediach. Niezależnie od tego, czy są to spoty telewizyjne, radiowe, czy filmiki wyświetlane w internecie, istotną rolę odgrywa w nich dźwięk. I nie chodzi tylko o muzykę! Sprawdź, jak głos lektora może wpłynąć na emocje wzbudzane w odbiorcach i dowiedz się, jak wykorzystać jego potencjał!
Znaczenie głosu w reklamie – czy faktycznie jest taki ważny?
Odpowiedź brzmi: tak! Głos lektora ma kilka istotnych zadań, dlatego nie można go bagatelizować i wybierać przypadkowo. Wręcz przeciwnie – należy dopasować go do konkretnej reklamy, grupy odbiorców oraz promowanego produktu czy usługi.
Wśród kluczowych funkcji trzeba z pewnością wymienić:
- przyciąganie i podtrzymanie uwagi – odbiorcy powinni chcieć wysłuchać treści przekazywanych przez lektora, więc te muszą być podawane w przystępnej, atrakcyjnej i jednocześnie przykuwającej uwagę formie,
- budowanie wizerunku marki – ma to znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy produkujesz kilka reklam i chcesz, aby już sam dźwięk wywoływał skojarzenia z Twoją firmą. Właśnie dlatego tak ważny jest dobór odpowiedniego głosu – być może pozostanie on z Twoją marką przez długi czas i będzie ją reprezentował,
- wzbudzenie pożądanych emocji – powinien zatem brzmieć przyjemnie i wywoływać pozytywne uczucia.
Oczywiście to zaledwie kilka najważniejszych zadań, jakie stawiane są przed lektorami udostępniającymi swoje głosy do reklam. Ważna jest także poprawna dykcja umożliwiająca tworzenie zrozumiałego przekazu. Umiejętna modulacja i intonacja z kolei pozwala na zainteresowanie słuchaczy, dzięki czemu z uwagą wysłuchają oni treści spotu promocyjnego, a to zwiększa szansę na zakup reklamowanego produktu czy skorzystanie z usługi.
Damski, męski, a może dziecięcy... jaki głos wybrać do reklamy?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od tego, jaki produkt czy usługę promujesz. O damskich kosmetykach czy odzieży, usługach kierowanych przede wszystkim do pań lepiej opowiadać, posługując się kobiecym głosem. Dzięki temu słuchaczki będą miały szansę na zaangażowanie emocjonalne, a prezentowany im przekaz wzbudzi większe zaufanie. Tak samo wygląda sytuacja z ofertą przeznaczoną dla mężczyzn – nie przez przypadek w reklamach części samochodowych czy narzędzi najczęściej wykorzystuje się męskie głosy. Brzmią one profesjonalnie. W naszym banku lektorów znajdziesz też głosy dziecięce – te sprawdzą się do reklamowania zabawek, usług przeznaczonych dla dzieci, słodkich przekąsek i napojów. Celem tych reklam jest dotarcie zarówno do najmłodszych odbiorców, jak i ich rodziców.
Zagraniczni lektorzy – wybieraj spośród kilkudziesięciu języków obcych!
W RPM przygotowaliśmy dla Ciebie bogaty wybór głosów – również w językach obcych. Wybierz je, jeśli planujesz podbijać rynki zagraniczne i zależy Ci na poprawnej wymowie oraz naturalnym akcencie. Lektorzy biegle posługujący się obcym językiem trafniej dotrą do odbiorców niż sztuczne generatory czy syntetyzatory mowy, skuteczniej wzbudzą emocje, a reklamy tworzone z ich udziałem będą przyjemniejsze w odsłuchu.
Nie zapominaj o muzyce
Powinna ona współgrać z wykorzystanym w reklamie głosem i również musi spełniać kilka wymogów, w przeciwnym razie odbiorcy szybko wyłączą dźwięk. Stanie się tak, jeśli wybierzesz zbyt głośny, krzykliwy i drażniący podkład muzyczny. W dodatku zagłuszy on lektora i przekaz będzie niezrozumiały. Pamiętaj, że w spocie promocyjnym każdy aspekt powinien być dopracowany do perfekcji i współgrać z pozostałymi.
Wybierz idealny głos z naszego banku
Zajrzyj do banku głosów RPM i zachwyć się bogactwem wyboru! Polecamy współpracę z naszymi lektorami, którzy mają bogate doświadczenie w tworzeniu nagrań do rozmaitych celów. Znajdziesz u nas głosy damskie, męskie i dziecięce w rozmaitych wersjach językowych. Nie zwlekaj i już dziś wybierz lektora do swojej reklamy. Chętnie Ci w tym pomożemy.