Logo RPM Studio
Głosy polskieGłosy zagraniczneGłosy AIStudioPodcastyProdukcja videoRealizacjeCeny
Galeria
GaleriaSpacer 3D
Kontakt
Kontakt / wycenyZespół
Logo RPM
  • Bank głosów
  • Bank głosów zagranicznych
  • Bank Głosów AI
  • Radio
  • Zapowiedzi telefoniczne
  • Studio dźwiękowe
  • Produkcje video
  • Galeria
  • Ceny
  • Pytania i odpowiedzi
  • Pytania i odpowiedzi AI
  • Regulamin / zlecenie
  • Polityka prywatności
  • Blog
  • Lektorzy Biogramy
  • Zespół
  • Kontakt
  • Albański
  • Angielski amerykański
  • Angielski australijski
  • Angielski brytyjski
  • Arabski
  • Bośniacki
  • Bułgarski
  • Chiński kantoński
  • Chorwacki
  • Czeski
  • Duński
  • Estoński
  • Fiński
  • Flamandzki
  • Francuski
  • Grecki
  • Gruziński
  • Hebrajski
  • Hiszpański
  • Hiszpański offshore
  • Holenderski
  • Indonezyjski
  • Indyjski
  • Japoński
  • Koreański
  • Litewski
  • Łotewski
  • Niemiecki
  • Niemiecki austriacki
  • Niemiecki szwajcarski
  • Norweski
  • Polski
  • Portugalski
  • Portugalski brazylijski
  • Rumuński
  • Serbski
  • Słowacki
  • Słoweński
  • Szwedzki
  • Tajski
  • Turecki
  • Ukraiński
  • Węgierski
  • Wietnamski
  • Włoski

RPM Studio 2024

Webdev: piotr@zientara.pro

Wszelkie prawa zastrzeżone

Jak głos w reklamie wpływa na chęć zakupu produktu?

Chcąc wypromować swoje produkty lub usługi, musisz starannie planować działania marketingowe i z uwagą projektować reklamy emitowane w mediach. Niezależnie od tego, czy są to spoty telewizyjne, radiowe, czy filmiki wyświetlane w internecie, istotną rolę odgrywa w nich dźwięk. I nie chodzi tylko o muzykę! Sprawdź, jak głos lektora może wpłynąć na emocje wzbudzane w odbiorcach i dowiedz się, jak wykorzystać jego potencjał!

Znaczenie głosu w reklamie – czy faktycznie jest taki ważny?

Odpowiedź brzmi: tak! Głos lektora ma kilka istotnych zadań, dlatego nie można go bagatelizować i wybierać przypadkowo. Wręcz przeciwnie – należy dopasować go do konkretnej reklamy, grupy odbiorców oraz promowanego produktu czy usługi.

Wśród kluczowych funkcji trzeba z pewnością wymienić:

  • przyciąganie i podtrzymanie uwagi – odbiorcy powinni chcieć wysłuchać treści przekazywanych przez lektora, więc te muszą być podawane w przystępnej, atrakcyjnej i jednocześnie przykuwającej uwagę formie,
  • budowanie wizerunku marki – ma to znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy produkujesz kilka reklam i chcesz, aby już sam dźwięk wywoływał skojarzenia z Twoją firmą. Właśnie dlatego tak ważny jest dobór odpowiedniego głosu – być może pozostanie on z Twoją marką przez długi czas i będzie ją reprezentował,
  • wzbudzenie pożądanych emocji – powinien zatem brzmieć przyjemnie i wywoływać pozytywne uczucia.

Oczywiście to zaledwie kilka najważniejszych zadań, jakie stawiane są przed lektorami udostępniającymi swoje głosy do reklam. Ważna jest także poprawna dykcja umożliwiająca tworzenie zrozumiałego przekazu. Umiejętna modulacja i intonacja z kolei pozwala na zainteresowanie słuchaczy, dzięki czemu z uwagą wysłuchają oni treści spotu promocyjnego, a to zwiększa szansę na zakup reklamowanego produktu czy skorzystanie z usługi.

Damski, męski, a może dziecięcy... jaki głos wybrać do reklamy?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od tego, jaki produkt czy usługę promujesz. O damskich kosmetykach czy odzieży, usługach kierowanych przede wszystkim do pań lepiej opowiadać, posługując się kobiecym głosem. Dzięki temu słuchaczki będą miały szansę na zaangażowanie emocjonalne, a prezentowany im przekaz wzbudzi większe zaufanie. Tak samo wygląda sytuacja z ofertą przeznaczoną dla mężczyzn – nie przez przypadek w reklamach części samochodowych czy narzędzi najczęściej wykorzystuje się męskie głosy. Brzmią one profesjonalnie. W naszym banku lektorów znajdziesz też głosy dziecięce – te sprawdzą się do reklamowania zabawek, usług przeznaczonych dla dzieci, słodkich przekąsek i napojów. Celem tych reklam jest dotarcie zarówno do najmłodszych odbiorców, jak i ich rodziców.

Zagraniczni lektorzy – wybieraj spośród kilkudziesięciu języków obcych!

W RPM przygotowaliśmy dla Ciebie bogaty wybór głosów – również w językach obcych. Wybierz je, jeśli planujesz podbijać rynki zagraniczne i zależy Ci na poprawnej wymowie oraz naturalnym akcencie. Lektorzy biegle posługujący się obcym językiem trafniej dotrą do odbiorców niż sztuczne generatory czy syntetyzatory mowy, skuteczniej wzbudzą emocje, a reklamy tworzone z ich udziałem będą przyjemniejsze w odsłuchu.

Nie zapominaj o muzyce

Powinna ona współgrać z wykorzystanym w reklamie głosem i również musi spełniać kilka wymogów, w przeciwnym razie odbiorcy szybko wyłączą dźwięk. Stanie się tak, jeśli wybierzesz zbyt głośny, krzykliwy i drażniący podkład muzyczny. W dodatku zagłuszy on lektora i przekaz będzie niezrozumiały. Pamiętaj, że w spocie promocyjnym każdy aspekt powinien być dopracowany do perfekcji i współgrać z pozostałymi.

Wybierz idealny głos z naszego banku

Zajrzyj do banku głosów RPM i zachwyć się bogactwem wyboru! Polecamy współpracę z naszymi lektorami, którzy mają bogate doświadczenie w tworzeniu nagrań do rozmaitych celów. Znajdziesz u nas głosy damskie, męskie i dziecięce w rozmaitych wersjach językowych. Nie zwlekaj i już dziś wybierz lektora do swojej reklamy. Chętnie Ci w tym pomożemy.