FORMALNOŚCI
Druk zlecenia
Po uzgodnieniu warunków współpracy, należy przesłać poprawnie wypełnione zlecenie (skan lub zdjęcie).
Do pobrania
- Druk zlecenia w formacie .doc
- Druk zlecenia w formacie .pdf
- Dokument RODO
- Przykład poprawnie wypełnionego zlecenia w formacie .pdf
W przypadku pierwszej produkcji dla zleceniodawcy - przedpłata na podstawie faktury proforma.
Druk briefu
Brief - to wskazówki dla copywritera - bardzo pomocne przy pisaniu scenariuszy Państwa reklamy.
Na ich podstawie - nasz dział kreacji przygotuje tekst spotu.
Do pobrania
Regulamin
- Podstawą rozpoczęcia realizacji nagrania jest uzgodnienie ceny z RPM i przesłanie wypełnionego druku zlecenia produkcji lub podpisanie umowy o współpracy.
- Tekst do nagrania należy przesłać pocztą elektroniczną w załączniku. W przesyłce powinny znajdować się informacje o wyborze lektora oraz wskazówki interpretacyjne (wymowa fonetyczna słów obcojęzycznych, skrótów oraz wyrazów charakterystycznych).
- Terminy realizacji nagrań ustalane są każdorazowo indywidualnie i są uzależnione od wyboru lektora, skomplikowania strony technicznej oraz długości materiału.
- Poprawki, które nastąpiły z winy RPM są bezpłatne, natomiast poprawki merytoryczne po nagraniu są płatne (np. zmiana tekstu, lektora itp.). Ich wysokość jest uzależniona od wybranego lektora oraz skomplikowania strony technicznej poprawianego materiału.
- W przypadku spotów reklamowych - gdy produkcja nie została zaakceptowana - zmiana muzyki jest bezpłatna (w przypadku kilkukrotnego odrzucania proponowanej muzyki do produkcji – zleceniodawca zostaje skierowany do systemu muzyki online gdzie samodzielnie dokonuje wyboru muzyki).
- Materiał przesyłany jest do zleceniodawcy pocztą elektroniczną w postaci mp3 (nagrania lektorskie – mono – mp3 128kb, inne produkcje – stereo – mp3 256 kb) w jednym pliku. Zmiany dźwięków na inne formaty oraz podział na pliki wymagają dodatkowych ustaleń.
- Standardowy okres praw do wykorzystania dźwięku w mediach – 1 rok, zapowiedziach telefonicznych – bez ograniczeń czasowych, prezentacjach multimedialnych – bez ograniczeń czasowych, inne formy i przedłużenie – ceny ustalane indywidualnie.
- Ceny podane w cenniku dotyczą nagrań jednej reklamy do 60 sekund. W przypadku prezentacji / filmów - cen odnoszących się do ilości stron, przez 1 stronę rozumie się stronę A4, 1800 znaków bez spacji. Nagrania dłuższe i niestandardowe – ceny ustalane indywidualnie. Prezentowane na stronie ceny są wartościami netto i nie są ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do wyceny przygotowanego do nagrania materiału, RPM zastrzega sobie prawo do jego wglądu celem dokładnego i ostatecznego określenia jego ceny.
- RPM ma prawo odmowy przyjęcia materiału do realizacji bez podania przyczyny.
- RPM ma prawo wycofania się z produkcji (nawet podczas jej trwania). W takim przypadku Zleceniodawca nie zostanie obciążony żadnymi kosztami produkcji. RPM nie ponosi odpowiedzialności za straty spowodowane wycofaniem się z produkcji.
- W przypadku, gdy zleceniodawca nie dokona samodzielnie wyboru lektora uczestniczącego w produkcji (wybór ten zleci RPM), a materiał nie zostanie zaakceptowany – koszty zmiany lektora pokrywa zleceniodawca.
- RPM nie ponosi odpowiedzialności za brak dostarczenia materiału wynikły z przyczyn niezależnych od RPM.
- RPM nie ponosi odpowiedzialności za treść produkcji (odpowiedzialność taką zawsze ponosi Klient – bez względu na okoliczności).
- RPM nie ponosi odpowiedzialności za jakość pracy lektorów spoza Banku Głosów RPM.
- Zleceniodawca zobowiązuje się do sprawdzenia i potwierdzenia odbioru produkcji w ciągu 3 dni roboczych po przesłaniu (udostępnieniu) produkcji przez RPM. Jeśli w tym terminie nie zostaną zgłoszone żadne zastrzeżenia, jest to równoznaczne z akceptacją i ostatecznym odbiorem produkcji. RPM nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty (koszt nagrania kaset emisyjnych, koszt kampanii itp.) powstałe w wyniku niesprawdzenia przez Klienta poprawności nagranego tekstu / spotu - ze scenariuszem.
- Zastrzeżenia do produkcji należy zgłosić pisemnie w ciągu 3 dni od daty udostępnienia dźwięku. W przeciwnym razie RPM nie jest zobowiązana do dokonania poprawek.
- Zleceniodawca ma prawo do emisji dźwięku zaraz po jego otrzymaniu (przed zapłatą za produkcję), jednak ma świadomość, że brak zapłaty w wyznaczonym terminie może spowodować nałożenie na niego kary finansowej (o której jest mowa w pkt. 19).
- Brak terminowego uregulowania należności za realizację nagrania jest równoznaczny z utratą praw do rozpowszechniania dźwięku (od momentu wyprodukowania go). W przypadku emisji lub jakiegokolwiek wykorzystania dźwięku bez praw - na zleceniodawcę może zostać nałożona kara w wysokości do 30-krotności ceny zamawianego dźwięku.
- W przypadku braku płatności RPM przekazuje informacje o należnościach (wraz z karą - o której jest mowa w pkt. 19) do KRAJOWEGO REJESTRU DŁUGÓW / BIG – po czym RPM przekazuje sprawę do postępowania Sądowego i Komorniczego.
- Zleceniodawca wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych w celach archiwizacyjnych RPM.
- Jeśli wymaga tego proces produkcji, zleceniodawca wyraża zgodę na kontakt telefoniczny.
- Zleceniodawca wyraża zgodę na rejestrowanie i archiwizowanie połączeń telefonicznych – podczas których zapadają ważne ustalenia dotyczące produkcji.
- Zlecenia można opłacać: gotówką (w siedzibie studia), przelewem, paypalem lub linkiem do szybkich płatności (tpay). Sposób płatności należy każdorazowo uzgodnić z realizatorem produkcji.
- Reklamacje do produkcji należy składać mailowo na adres: konrad@rpm.pl. Termin rozpatrzenia reklamacji to 5 dni roboczych.
- Dane usługodawcy: RPM Studio sp. z o.o. 33-100 Tarnów, ul. Piłsudskiego 67, 00-175 Warszawa, Al. Jana Pawła II 80/97. NIP: 9930075899.
Regulamin obowiązuje 1 maja 2023